| Författare |
Meddelande |
|
Norrin
|
 Shaman
Nån mer som lirar shaman?
Jag har en Chosen också men shamanen är så mycket roligare. Man gör riktigt bra med skada för att vara healer. Bara man tänker på att växla mellan hela/skada så får man en smaskig synergi effekt.
|
| mån 06 okt 2008, 20:35 |
Av: Norrin , Main: xxxxx, Server: xxxxx
|
 |
|
vigfus
|
 Re: Shaman
Lowping och Jerkas char vad den nu heter blev invalda i lvl 1-10 Shaman's Hall of Fame  . Riktigt kul att spela klassen som är väldigt varierande. Stor bonus är att den har sköna rörelsemönster.
_________________ Aborting, can't see target!
|
| mån 06 okt 2008, 22:05 |
Av: vigfus , Main: xxxxx, Server: xxxxx
|
 |
|
Stinko
|
Jag har blödit hjärnsubstans ur öronen på flera shamaner. De glömmer helt bort att hela. En gång hade jag 2 shamaner i gruppen som helt sket i att hela och bara stod och dishade ut skada. Stod i 3 minuter bakom ett hörn med 90 i hälsa precis bakom dem utan att få en heal. Fuck em....
|
| tis 07 okt 2008, 07:40 |
Av: Stinko , Main: xxxxx, Server: xxxxx
|
 |
|
Norrin
|
Vad gjorde du för shamanernas skull då? Dishade ut skada? Det gjorde ju shamanerna.
Jag förstår inte riktigt folk som tar healare för givet och ser det som sin rätt att skälla ut folk och kräva att dom ska få healar bara för att dom råkar vara i samma scenario.
Sen är det lättare att vinna scenariot om folk helar, men man kan inte riktigt kräva av folk att göra det.
Jag har sett så många snubbar som tar sjukt stora risker och hoppar in i mitten av skiten, får en massa snubbar på sig bara för att dom tar för givet att nån helar dom. Och sen när dom dör skäller dom ut helarna. Jag har i princip slutat hela folk som gör så.
Lite som warriorn i Wow som började battlegrounden med att skriva: "I require only one healer!" och kutar mitt in i smeten.
|
| ons 08 okt 2008, 18:54 |
|
 |
|
Stinko
|
Vad kan en sorcress göra för shamanernas skull? Allt jag kan göra är att nuka och roota snubbar som slår på dem, men de var ju helt ohotade. Och disha ut skada antar jag att sorcress gör bättre än shamaner?
Jag tycker nästan man kan kräva av att man försöker hålla sig lite "in-character" till sin klass och inte helt definiera om sin roll. En eller ett antal heals från helarklasser är minimumkrav.
|
| tor 09 okt 2008, 06:38 |
Av: Stinko , Main: xxxxx, Server: xxxxx
|
 |
|
vigfus
|
Jag är av den åsikten att man kan spela sin klass fel, men samtidigt väljer jag själv vilka jag healar när jag spelar shamanen och precis som Klaas så kan whiners räkna med att få betydligt mindre heals. Whinar man på en klass ingame får man väl själv spela upp en char av den klassen och spela den som man vill att klassen skall spelas. Ett "Thx for the heal" säger mer än 1000 "Heal ffs" även om många, konstigt nog oftast melee dps, har svårt att fatta det konceptet  Ante och danskarna kallar de flesta Marauders för Lemmings 
_________________ Aborting, can't see target!
|
| tor 09 okt 2008, 08:27 |
Av: vigfus , Main: xxxxx, Server: xxxxx
|
 |
|
Torre
|
Stinko skrev: Jag tycker nästan man kan kräva av att man försöker hålla sig lite "in-character" till sin klass och inte helt definiera om sin roll. En eller ett antal heals från helarklasser är minimumkrav. Tänk på att många som spelar är idioter! Nu är inte jag så insatt i WAR än, men ju mer en rvr-fight betyder i spelet desto seriösare spelar folk. Hittills verkar rvr-instanserna inte betyda så mycket för världen och spelet och då är inte folk så bryda.
_________________ Stinko stinker lök...
|
| tor 09 okt 2008, 09:05 |
Av: Torre , Main: xxxxx, Server: xxxxx
|
 |
|
Norrin
|
Stinko skrev: Jag tycker nästan man kan kräva av att man försöker hålla sig lite "in-character" till sin klass och inte helt definiera om sin roll. En eller ett antal heals från helarklasser är minimumkrav. Jag håller med. Och då jag endast har lagt stats och poäng på att höja min spelldamage, endast har valt att lägga min mastery points i skadeträdet och större delen av tiden kör med taktiken som ger mig 25% mer skada och helar 20% sämre så anser ju jag att jag håller mig till min roll. Edit: Det blir bättre, jag har plockat bort min största heal från moral grejerna och ist har jag en dot. Minimum krav? haha... Faktum är att det är mindre tidsödande att ressa dig än att heala dig. Det finns dock ett annat problem. Om jag healar non-stop genom ett helt PQ hamnar jag alltid sist på listan och får aldrig nån loot. Så därför helar jag bara så mycket som krävs för att vi ska klara det.
|
| lör 11 okt 2008, 14:58 |
|
 |
|
Torre
|
Norrin skrev: Det finns dock ett annat problem. Om jag healar non-stop genom ett helt PQ hamnar jag alltid sist på listan och får aldrig nån loot. Så därför helar jag bara så mycket som krävs för att vi ska klara det. Det där måste de fixa, känns som en bugg eller hjärnsläpp från utvecklarna. Om man inte blir belönad för heals så kommer heal-klasser att bli impopulära.
_________________ Stinko stinker lök...
|
| mån 13 okt 2008, 09:03 |
Av: Torre , Main: xxxxx, Server: xxxxx
|
 |
|