Någon annan än jag som spelar denna klass?
| Författare |
Meddelande |
|
Rimfrost
|
 Någon annan än jag som spelar denna klass?
Jag måste säga att jag har väldigt roligt med denna klass! Är dock bara lvl 16 och spelar inte så hårt. Men jag har testat shaman och även Witch elf och av dessa tycker jag DoK är klart roligast. Ibland blir man väl mycket healbot för att det är trångt och farligt att gå fram och köra lite melee. Men på vissa banor går det dominera rätt hårt.  Är nyfiken på vad andra tycker om denna klass.
|
| tor 16 okt 2008, 12:22 |
Av: Rimfrost , Main: xxxxx, Server: xxxxx
|
 |
|
vigfus
|
 Re: Någon annan än jag som spelar denna klass?
Less DPS - MOOORE heals FFS!!  Du låg ruggigt bra till på renownrankingen i de scenariona vi spelade. Verkar som uträknaren gillar combostilar då både Lowping och Hodor brukar samla in bra med renown. Med Elyna får jag sällan mycket renown då jag brukar spela henne defensivt. De gånger jag plockat flaggan i Phoenix Gate och fått stå och vänta på att lämna in den (ung. som man fick göra i WSG på WoW) fick jag praktiskt taget ingen renown alls trots att vi vunnit matcherna.
_________________ Aborting, can't see target!
|
| tor 16 okt 2008, 12:54 |
Av: vigfus , Main: xxxxx, Server: xxxxx
|
 |
|
Norrin
|
Hodor FTW!
|
| tor 16 okt 2008, 14:26 |
Av: Norrin , Main: xxxxx, Server: xxxxx
|
 |
|
Rimfrost
|
Att plocka objectives get ingenting varken exp eller renown mässigt.
Exp kommer uteslutande från kills och skada gjord.
Renown kommer uteslutande från kills, skada gjord och hur mycket man healat andra.
Vinner ens sida får man bonus på bägge. Jag postade länken till en förklaring till just detta i RvR forumet.
|
| tor 16 okt 2008, 14:38 |
|
 |
|
Rimfrost
|
Du bör specca om Elyna så du kan dotta allt som rör sig. Det kommer ge dig både mer xp och mer renown. Tror dessutom det är bättre att kunna maxa din skada då du är en dps klass och det är vad du ska göra. Spela defensivt är ju bra, men tror det är bättre både för dig och sidan om du går på dps.
|
| tor 16 okt 2008, 14:41 |
|
 |
|
Torre
|
vigfus skrev: Med Elyna får jag sällan mycket renown då jag brukar spela henne defensivt. De gånger jag plockat flaggan i Phoenix Gate och fått stå och vänta på att lämna in den (ung. som man fick göra i WSG på WoW) fick jag praktiskt taget ingen renown alls trots att vi vunnit matcherna. Sånt är lite surt, man borde få en rejäl bonus när man löser specifika uppgifter.
_________________ Stinko stinker lök...
|
| fre 17 okt 2008, 07:27 |
Av: Torre , Main: xxxxx, Server: xxxxx
|
 |
|
Rimfrost
|
Jag håller med Torre. Men jag gissar att det är för att de vill undvika en "strid" om vem som plockar flaggan varje gång.
|
| fre 17 okt 2008, 12:09 |
|
 |
|
vigfus
|
Rimfrost skrev: Renown kommer uteslutande från kills, skada gjord och hur mycket man healat andra. Här kan vi förmodligen ta bort parametern skada gjord. Var inne i en Mourkain temple igår där jag och en annan Sorceress båda hade 41 kills vi var med om, dött 0 gånger själva och 0 healing. Vi hade identiskt renown (kommer inte ihåg XP och tog tyvärr ingen ss) trots att han hade gjort 24k i skada och jag hade gjort 14k i skada.
|
| fre 17 okt 2008, 16:51 |
|
 |
|
vigfus
|
Rimfrost skrev: Du bör specca om Elyna så du kan dotta allt som rör sig. Det kommer ge dig både mer xp och mer renown. Tror dessutom det är bättre att kunna maxa din skada då du är en dps klass och det är vad du ska göra. Spela defensivt är ju bra, men tror det är bättre både för dig och sidan om du går på dps. Jag speccar garanterat om när jag xp:at klart, men då jag praktiskt taget bara använder Superduperlongcastnuke i PvE är jag inte sugen på att DoT-specca. Andra nackdelar med DoT är att Frost Novan släpper och att motståndarna inte blir av med 20-200 Action points, vilket de blir med min nuvarande spec.
|
| fre 17 okt 2008, 17:00 |
|
 |
|
theradon
|
Jag har en DoK på 32 och trivs som fasen med den klassen. Det jag gillar mest är att den kan användas som både DPS, healbot och allt däremellan och synergin mellan förmågor och Tactics är så jäkla genomtänkt.  Jag för min del har separata gear-uppsättningar för healing och DPS samt hybridform som jag enkelt kan byta mellan med addon. Hjälper avsevärt i PvP beroende på situation och är ju alltid kul att kunna variera sig. Är ju nästan (men bara nästan...  ) som att man inte behöver någon alt när man ändå kan spela på alla tänkbara sätt med klassen. För DPS kör jag just nu på taktikerna som ger 25% extra skada (men 20% reducerad healing), 10% extra crit och parry chance (men 20% reducerad healing) samt den som ger 50% ökad attack speed när man crittar. Det fina är att healing från närstridsförmågor, så som Rend Soul och Consume Essence inte påverkas av nämnda taktikers nackdelar, utan bara de spell-liknande. Detta gör att man kan få till väldigt bra healing ändå, som dock är närstridsbaserad (inte mycket slår en heal på 4000-5000 från en Rend Soul dock  ). På level 40 ämnar jag dessutom lägga till Potent Covenants, vilket ökar chansen att Covenants (en slags buff som ger en viss chans att ge extra skada) triggas från 20% till 35%. Jag skrev om synergin tidigare, och den kommer då till sin fulla rätt med taktikerna som då ger 10% ökad crit chans --> leder till 50% ökad attack speed oftare --> leder till fler slag som har chans att dra igång Covenants --> som ökas med ytterligare 15% chans med Potent Covenants på lvl 40. Allt detta leder till en enorm ökning av skada. Huu vad långt det blev, men det är mitt intryck av klassen iallafall. Flexibel som fan och användbar i alla situationer. 5/5 tärningar!
|
| sön 15 mar 2009, 19:26 |
Av: theradon , Main: xxxxx, Server: xxxxx
|
 |
|